понедељак, 29. јул 2024.

Šta učini njena majka?

 




 Ova glavna junakinja je trebala... https://kulturiska.blogspot.com/2024/07/urica-bi-trebala.html.



 Još jedno ekranizovano delo od Mir Jam (ovog puta uspešnije), kao

 i u slučaju prethodnog dela, neću gledati.


                                              

 Neda je prerano izgubila svoje roditelje i udala se na neočekivano

 čudan način za Bojana. Ona pokušava da kao druga osoba sazna

 kakav je greh njena majka Ranka učinila...




  Potpuno mi bio uvrnut način njenog susreta sa Bojanom i udajom

 za njega. Druga čudna stvar što je morala biti neko drugi i sazna

 istinu o majčinom grehu iz prošlosti. Nisam očekivala da će to 

 imati veze sa jednim članom Brankove porodice koji je

 davno bio sa Rankom i očekivano, sve se dobro završilo za glavnu 

 junakinju (bilo bi zaista pretužno da nije).


  Ocena 6  

недеља, 28. јул 2024.

Esencija majstorice Ceng

 



  Festovski igrani film gde je ovaj topao napitak

 https://kulturiska.blogspot.com/2024/02/napitak-koji-sjedinio.html.


  Njena esencija Pu Era je kratkometražni francuski dokumentarni film

 od rediteljke Ane Klarije Ostasenko Bogdanof.



 Film https://vimeo.com/900211313.


 Sajt radnje glavne junakinje https://lotusier.com/tea-master.


                                             

  

  Ju Hui Ceng nas uvodi u istorijat Pu Er čaja, u svom čajanskom

 salonu u Parizu...



  Cengovoj, veliko svaka čast na umeću, pripovedanju o istorijatu

 tog čaja i baš sam dosta novih stvari naučila vezano za isti.


  Ona je jedina majstorica u pravljenju čaja na tradicionalni način i

 jedina aktivna na tom polju van Kine. Izuzetna prirodna 

 instrumentalna muzika, odlično svetlo i kadriranja celog procesa

 pravljenja Pu Era.



  Zanimljivo da je njena porodica jedna od ogranaka drevne 

 porodice u Kini (u dokumentarcu, otkrićete mnogo zanimljivosti),

 jedina mana ovog filma je uvod (mogla je radnja uvoda biti

 na drugom mestu ili još bolje, kada otvara svoju radnju).


  Ocena 9.5

  

петак, 26. јул 2024.

6 priča...

 



  Milan Kundera (1929-2023) je bio francuski pisac češkog porekla.

 Čehoslovak bio do 1979, bez državljanstva od 1979. do 1981,

 francuski državljanin od 1981. pa sve do smrti i češko državljanstvo

 stekao tek u 2019. Pre Plišane revolucije koja se dogodila u njegovoj

 tadašnjoj domovini, komunisti zaplenili i zabranili njegove knjige

 (kakav ozbiljan užas).


 O njemu se baš malo znalo, retko kad je davao intervjue i bio 

 razmatran za Nobelovu nagradu. Za sebe govorio da je Francuz i

 retko kad bi dolazio u Češku (razumem ga i zašto).



                                           

 Šest priča o netipičnim ljubavnim vezama i odnosima...



  Naslov može tako lako da vas zavarava i tako je bilo u mom 

 slučaju. Te ljubavi su društveno socijalna kritika iste u mladosti

 i zrelosti, sakrastičnosti, blage uvrnutosti i ironije. Samo dva lika

 se pojavljuju u dve priče (lekar Havel i ljubavnica profesora Klara),

 šesta priča o Eduardove dve ljubavi mi bila najupečatljivija.



 Velika šteta što njegova dela ne mogu da se pretoče za film,

 televiziju, pozorište i radio. Razlog za to jeste što

 Kundera bio ekstremno nezadovoljan ekranizacijom

 njegovog dela ,Nepodnošljiva lakoća postojanja' i od 

 tad, strogo zabranio da mu se dela adaptiraju. Ovo delo bi

 bilo briljatno za mini seriju od 6 epizoda ili pozorišnu predstavu

 sa dva čina.



  Ocena 8

четвртак, 25. јул 2024.

Đurđica bi trebala...

 




 U gorama, na glavnu junakinju bacio oko...


 https://kulturiska.blogspot.com/2023/09/u-slovenackim-gorama.html.



 Delo koje ću navesti na postu je imalo istoimenu, neuspešnu seriju

 i planira se snimanje druge sezone (to me tek začudilo) u ovoj godini,

 sa drugom postavom glavnih likova. Televizijsku verziju sigurno

 neću gledati.

  Branko je prinuđen da se oženi sa Đurđicom, da bi bratu Milanu

 otplatio dug (pre toga, bio u dugogodišnjoj vezi sa Nadom). Njih 

 dvoje na početku se slagali, ali njegova prava

 priroda sve više upropastila njihov odnos. Radoje (Đurđičin

 drug iz osnovne škole) želi pomoći Đurđi i biti sa njom...



  U sadašnje vreme, ne verujem da bi ijedna osvešćena

 devojka i žena pristala da se uda za tipa, radi otplate duga za roda

 rođenog.


 Branko, odvratno ljubomoran muškarac, Nada, slične karakteristike

 kao on. Đurđica je kroz negativno otrovan brak naučila vremenom

 da se izbori za sebe, svoje stavove i uradi korak koji trebala već

 odavno učiniti.


 Iznenadio me kraj u pozitivnom smislu kod Đurđice, mislim da

 je Mir Jam preko ovog dela htela poručiti da ako se dese nameštene

 okolnosti u negativnom smislu za pojedinca, da ista ta osoba

 može početi iznova, živeći valjan, smislen život.



  Ocena 6



  



                                        

среда, 24. јул 2024.

Hera iz 20, Leandre iz 17. veka

 




 Predeo slikan čajem https://kulturiska.blogspot.com/2022/08/ukrstene-recibela-ukrstenica-izmisljeno.html.



                                              

  Heroneja zvana Hera predavala hemiju dečaku koji imao

 nepostojeću sestru. Ona je živela u prošlom veku i sa svojim bratom

 Manasijom otišla da gledaju predstavu ,Hera i Leandre'...


 Leandre je bio monah i graditelj iz 17. veka koji počeo graditi kulu

 i nehotice u svaki deo ugradio deo stihova o tragediji Here i 

 Leandru...



 Njih razdvajaju vekovi, zanimanja i okolnosti, meni lično bila

 bliskija priča o Heri iz prošlog veka (iako kao o Leandru iz

 17. veka ima uvrnute obrte i događaje, samo sa manjom merom).



 Način kako su završili sa životom ispali dramatični i jezivi i

 oboje delili istu satnicu smrti. Neimenovani pripovedač u jednom

 od poglavlja kod Here bio bespotreban.



 Ocena 7 




  

уторак, 23. јул 2024.

Novi Holivud spasio film na sledeće načine

 


  Autor izdao delo o ručkovima između filmskog velikana i

 pozorišnog dramaturga

 https://kulturiska.blogspot.com/2022/11/filmsko-zivotni-razgovori-za-vreme-rucka.html.


 Potpuno sam Piter Biskind napisao publicističko delo i ne morate

 pogađati o kom je pojmu reč.


                                            

  Holivudski studiji i producentske kuće su bile u ozbiljnom

 škripcu povodom pravljenja i realizacija filmova u bioskopske

 živote sa kraja šezdesetih.


 Nekolicina mlađih autora, glumaca, scenarista i producenata iz

 tog perioda, odlučili da promene tu sliku i rezultati su imali 

 ozbiljno, veliki odjek i pokret se zvao ,Novi Holivud'...



  Podeljeno delo na 14 poglavlja, veoma detaljni prikaz uspona reditelja

 te generacije (navešću samo neke od najvažnijih): Stiven

 Spilberg, Džordž Lukas, Martin Skorseze, Frensis Kopola.



 Njihove vizije kakve pokretne umetničke slike bi trebale biti jesu

 bile pionirske, smele, provokativne i originalne.



 Određeni čelnici Holivuda su imali neopravdane sumnje, 

 odmahivale glavama na te vizije i bez ozbiljnijeg i temeljnijeg

 razmišljanja, svima njima u početnim koracima govorili ne.



 Iako jesu ti reditelji uspeli sa svojim delima, ipak su im privatni

 životi bili totalno haotični i u crnilu (što zbog samih njih, što zbog

 određenih negativnih poteza koje su činili). Svi autori koje sam

 navela su živi i zdravi, samo da se dobro drže.


  Velika prednost ,Novog Holivuda' je što sam reditelj bio glavni,

 a ne filmski studiji i armija agenata i menadžera u tim istim

 krugovima. Nisu se bojali eksperimentisanja u vidu biranja

 glumaca, scenarija, filmskih tehnika i svidela mi se upornost

 tih autora (opet, dešavalo se da nisu bili u pravu).


 Mana ,Novog Holivuda' što je bilo previše mešanja filmskih

 žanrova (uglavnom francuske i italijanske kinematografije).

 a ako ste zagriženi da istražujete određen filmski pravac u 

 slučaju S.A.D, preporučujem vam ovu knjigu.


 I hvala ti se, bilo je manje štamparskih greška u odnosu na prošlu

 knjigu (navedena je na prvom linku).



 Ocena 9.5



  

                                          

понедељак, 22. јул 2024.

Petrovaradinska tvrđava ispala savršena za...

 



  Na Novosadskom pozorišnom festivalu ,Sterijino pozorje' u 2009.

 godini i Petrovaradinskoj tvrđavi, bila izvedena Šekspirova drama

 ,Kralj Lir'.


 Pozorišni ansambl je bio ,Teatar Ulisis' iz Zagreba, rediteljka Lenka

 Udovički (reditelj ove tv verzije Branko

 Kičić). Više o pozorištu+društvene mreže https://www.ulysses.hr/.


                                                

  Kralj Lir će podeliti imovinu ćerkama: Gonerili, Regani i

 Kordeliji. Međutim, kad se to desilo, sve je išlo potpuno

 nizbrdo, a najviše za...



 
 Petrovaradinska tvrđava je bila savršen ambijent za ovu verziju

 Šekspirove posebne drame, velike težine i ozbiljnosti.


 Rade Šerbedžija kao kralj Lir je bio briljatan i upečatljiv, scene kada

 njegov lik upadne u ludilo su odglumljene ubedljivo i 

 verodostojno.


 Pohvale i za glumice koje su glumele njegove ćerke: Kseniju

 Marinković (Gonerila, poznatija kod nas u filmovima ,Ustav

 republike Hrvatske' i ,Da li ste videli ovu ženu'), Lindu Begonju

 (Regana) i Ivanu Roščić (Kordelija, poznatija kod nas u telenoveli 

 ,Pogrešan čovek'). Dinamika iznošenja tih uloga u pojedinačnim i

 zajedničkim scenama bila jaka i na visini zadatka.



  Dejanu Aćimoviću odlično stajala uloga Edmunda, vanbračnog

 sina od Grofa od Glostera (poznatiji kod nas u filmu ,Ustav 

 republike Hrvatske'), Mladen Vulić (zakoniti grofov sin Edgar

 koji je prerušen u prosjaka) isto odličan.




 Mostarski simfonijski orkestar je bio odlična muzička pratnja i

 ansambl savršeno iskoristio svaki ćošak i prostor Petrovaradinske

 tvrđave i kiša nije omela nikoga tada (jedino mi bilo bezvezno

 što nekima zvonio telefon tokom predstave).


 Ova verzija zaslužuje maksimalnu ocenu.



 Ocena 10

субота, 20. јул 2024.

Policajac i studentkinja istražuju...

 




 Gijom Muso je jedan od najpopularnijih francuskih književnika

 preveden kod nas. Završio ekonomiju i posle saobraćajne nesreće,

 odlučio postati pisac.


 Neka od njegovih dela su ekranizovana, a ovde će biti reč o delu

 koji na originalnom jeziku izdato 2022. (kod nas bilo prevedeno

 godinu dana posle).


  Instagram https://www.instagram.com/guillaume_musso/reels/.


 Sajt (nema veze što je na francuskom, a ako ga znate, svideće vam

 se sigurno) https://www.guillaumemusso.com/.


                                          

   Matijas jedva preživeo srčani udar i pored njegovog kreveta,

 violončelo svirala Luiza, studentkinja koja svira za pacijente.


 Ona saznala preko drugih lica da je policajac i zamolila ga da 

 istraži tajnovitu smrt njene mame, primabalerine. On jedva pristade

 na to...




  Ispostavilo se da njih dvoje jesu bili predodređeni da se sretnu

 i zajedno istraže ko je ubio Stelu Petrenko. Lik Anželik se

 ne pojavljuje odmah, ta žena je htela biti neko i nešto u životu

 koji je bio teskoban i jednoličan, ali postupci koje učinila u vidu

 veštih laži i pretvaranja da je neko drugi su bili očekivano 

 pogubni u kasnijim periodima.


 Samo delo ima četiri preokreta i ne zna se koji je od kog bio

 upečatljiv i dramatičan. Potresla me situacija gde poslednji put

 Matijas bio u bolnici i Luiza otkrila veoma bitnu tajnu koja bila

 dugo skrivena i po mom mišljenju neočekivana.


 Srećna sam što je bio dobar kraj za oba glavna lika, mogla bih lako

 zamisliti ekranzaciju.



 Ocena 10

петак, 19. јул 2024.

Zabavljačica koja uzdrmala Viktorijansko doba

 



 Kristina Morato je španska književnica čije su dve knjige prevedene

 kod nas. Jedna od te dve govori o specifičnoj dami koja živela u

 19. veku i bila zabavljačica.


 Fejsbuk stranica https://www.facebook.com/Cristina.Morato.Oficial/.


 Instagram https://www.instagram.com/cristina.morato.oficial/.


 

                                               

    Irkinja Eliza Gilbert nije želela živeti predosadnim, jednoličnim

 životom u irskoj provinciji (pre toga, stupila u nesrećan brak,

 naivno misleći da će biti divan), već odlučila biti zabavljačica

 Lola Montes...




                                           
 Elizabet Gilbert/Lola Montes (1821-1861) je bila u ono doba veoma

 smela, drska, veoma komunikativna i jako snalažljiva žena. 

 Uzdrmala doba u kom je živela sa svojim zabavljačkim

 sposobnostima, načinu komunikacije i dosta puta nije davala na

 sebe (to u poslednjoj rečenici tiče se kad je postala Lola Montes).


 Meni su bili fascinatni njeni boravci i nastupi u Evropi, Severnoj

 Americi i Australiji (da je bila u Kneževini Srbiji, ne bi prošla baš

 dobro). Jedna od ogromnih mana joj bilo izmišljanje svog porekla

 svaki put kad god se selila (uglavnom zbog okolnosti koje nisu

 bile na njenoj strani). 



                                              
  Ludvig I Bavarski (1786-1868) je baš voleo nju+ dao lažnu

 titulu grofice od Landsfelda. Njihova pisma su sačuvana (autorka

 knjige ih pronašla zahvaljujući jednom čoveku koji ih sačuvao i

 ustupio delić za potrebe knjige). On je trebao ostaviti svoju suprugu

  Terezu (1792-1854) i ona bila opravdano voljenija od svog supruga

 u narodu.


                                            






  Lola u kasnijem dobu bila svesna mnogobrojnih ispada, skandala

 (prvo sam je osuđivala, zato što u nekim situacijama se ponašala

 preimpulsivno, prenaivno i neprikladno) i pokušala se iskupiti

 kao govornica i književnica.


                                                 
                              Lola u kasnijem dobu



  Sa druge strane, ne treba ova žena da bude ocrnjena, jer pokazala

 građankama koje zbog porekla, obrazovanja i slično nisu mogle

 iskazati svoje ja i stavove u svojoj poznatoj,

 ograničenoj okolini da ipak mogu biti krojačice svoje sudbine i

 budu šta hoće.



  Moratova je iznela u ovom biografskom delu upečatljive Loline

 prepiske sa Ludvigom (njega i još dvojicu je istinski volela, za

 preostalu dvojicu, otkrijte u knjizi), neke od njenih nastupa i 

 reakcija publike na sva tri kontinenta i njen pripovedački jezik

 jeste detaljan, a opet odlično jak.


  Neki bi je najverovatnije nazvali pra starletom, ali za razliku od

 ovih novokomponovanih, barem imala mozak, stav i pravu

 životnu snalažljivost.



  Ocena 10 

 

понедељак, 15. јул 2024.

Don Kihot iz '71

 




  Moj utisak o ,Majstor i Margarita'+ pozorišnoj drami ,Molijer'

 https://kulturiska.blogspot.com/2022/08/moderno-satiricno-i-veliko-bulgakovo.html.


 Mihail Bulgakov bio inspirisan delom Migela del Servantesa

 ,Don Kihot' i u Rusiji, predstava ,Don Kihot i Sančo Pansa' bila

 postavljena tek posle njegove smrti.


  Televizijska verzija je iz 1971. godine, reditelj Zdravko Šotra

 i bila izvedena u Savremenom pozorištu (današnje Beogradsko

 dramsko pozorište, a samu predstavu režirao Radomir Šaranović).

                                            


  Vladimir Popović u naslovnoj ulozi je bio odličan, a pročitala sam

 da je bio ne samo veoma jak pozorišni, već i televizijski glumac

 (poslednja uloga mu bila u seriji ,Vruć vetar'  https://kulturiska.blogspot.com/2019/01/surda.html u ulozi 

 sudije 1980, a 1981. je preminuo).


 Briljirao je i Predrag Laković kao Sančo, Tamara Miletić 

 (Antonija/Princeza) ok. Dušan Poček i ovde glumeo sporednu

 ulogu (sada je bio sveštenik), očekivano upečatljivo.


  Scenografija i kostimi jesu dočarali Servantesovo vreme, predstava

 ima samo dve mane.



 1. Previše likova. Ovo bi sigurno bila odlična duo drama sa

 Popovićem i Lakovićem ili drama sa malo likova (maksimalno

 pet).


 2. U scenama burnih događaja, nisu morali toliko da viču (baš

 mi je zasmetalo dok sam pratila radnju).


  Ako slušate preko kompjutera ili laptopa, moraćete da pojačate.

 Sa slušalicama će biti ok, a sama predstava ima radio dramsku

 atmosferu (nema puno objekata, ne dešava se nešto puno na

 sceni).


  Ocena 8 



 

недеља, 14. јул 2024.

Ala ,Crni Gruja' humor kroz Obrenoviće

 




 U zagrljaju Crne ruke je bila mini istorijsko humoristična serija iz

 2021. i imala 3. epizode.


 Epizode https://pregledaj.net/browse-u-zagrljaju-crne-ruke-2021-videos-1-date.html.



                                             

  Na humoristično satiričan način, bavi se događajima i intrigama

 sa dvora dinastije Obrenović koje su prikazivane iz

 ugla kraljevog ađutanta (pomoćnika) Tanasija K. Abadžića...



  Ala ,Crni Gruja' humor (odlična istoimena parodija serija na

 račun Karađorđa, Miloša Obrenovića i druge sa tog perioda) kroz

 Obrenoviće mi bio sa polovičnim učinkom. Prvo, da krenem od

 pluseva.



  Plusevi


 1. Sa glavnom glumačkom postavom: Sergej Trifunović (Milan

 Obrenović), Katarina Marković (Natalija Obrenović), Marko

 Pavlović (sin Aleksandar), Branislav Trifunović (izmišljeni lik

 Tanasije K. Abadžić) i Sanja Marković (Draga Mašin) sam veoma

 zadovoljna.


 2. Atmosfera radnje je dinamična, nema scenarističke praznine i

 par puta me nasmejala.


 3. Uvodna i odjavna špica su genijalne (u stilu tadašnjih dnevnih

 novina).



  Minusi


 1. Previše fokusa bilo na račun Milana i Natalije (više na njega).


 2. Sporedni likovi (političari koji su bili protiv Milana, namesnici

 za kralja Aleksandra) su scenaristički bili veoma slabi i

 neubedljivi prilikom izgovaranja replika i same glume. Iako su

 glumci u slučaju tih stvarnih ličnosti odlični.


 3. Humor u nekim trenucima bio u pravim scenama, ali više mi

 bio u pogrešnim i ispalo usiljeno.


 4. Bane Trifunović (Tanasije K. Abadžić) i Boris Milivojević

 (Dobrota Punišić) su ovako kao glumci veoma dobri. U slučaju

 ove serije, Milivojević bio slabija verzija svoje uloge sluge 

 Boleta iz ,Crnog Gruje' (tamo je ekstra glumio), dok Trifunović

 bio ravna linija.



  Ako ste veliki ljubitelj naše istorije, ova serija neće biti za vas 

 uopšte (najviše zbog humorističnog ala Crni Gruja stila). Ako ste

 slabo i/ili niste voleli našu istoriju, onda će vam serija biti ok.

 

 Mislim da sama serija sigurno imala između 8 i 12 epizoda, ali 

 zbog slabog odjeka (očekivano) nije prošla da se prikaže cela. I

 mislim da je blaga šteta za to.


 

  Ocena 6.5 

 

субота, 13. јул 2024.

Podaci koji na žalost nisu na strani žena

 



 Kerolajn Krijado Peres je britanska feministkinja, autorka, novinarka

 i aktivistkinja. Rođena u Brazilu, živela u nekoliko država pre nego

 što sa porodicom nastanila u Velikoj Britaniji.


 Više o njoj https://carolinecriadoperez.com/.


                                        

  Kroz ovo popularno naučno delo, Krijado Peres pokušala

 odgovoriti na pitanje zašto prilikom analitike, podataka i anketiranja

 niko nije na strani žena u vidu slušanja odgovora, načina na kojima

 im se postavljaju pitanja, niti uzimaju u obzir opravdane kritike+

 sugestije od strane žena?



  Knjiga je podeljena na šest dela i svako delo je veoma važno, 

 smisleno i Krijado Peres potvrdila da svi ti podaci na žalost nisu

 na strani našeg pola. Druga tužna potvrda jeste da patrijarhat vlada

 prilikom tih skupljanja podataka. Krijado Peres govorila jasnim,

 argumentovanim jezikom i sviđaju mi se njena rešenja za 

 uklanjanje prepreka na račun žena. I slažem se da svaka žena

 otvorenog uma, koja ne potlači i ismeva žene (i

 normalan muškarac, njih na žalost sve manje) treba da ima ovo delo

 u kući.


  Razočaralo što niko nije prokomentarisao od 
 
 registrovanih korisnika Lagunine stranice, a ovo delo svakako 

 zaslužuje veću pažnju!



  Ocena 10 

петак, 12. јул 2024.

Original ,Zvezdana prašina'...

 




 Bečko pozorišna verzija koja može proći

 https://kulturiska.blogspot.com/2024/06/oni-podigli-prasinu.html.



 Originalna televizijsko dramska verzija ,Zvezdana prašina' iz 1976.

 koju režirao Jovan Konjović.


                                               

  Glumačka postava u originalnoj verziji je za totalnu desetku:

 Zoran Radmilović (Marko), Stanislava Staša Pešić (Jelena),

 Borivoje Bora Todorović (Ivan), Mira Banjac (Kaća) i Rahela 

 Ferari (Jelenina tetka).



 Oni su sa lakoćom izveli svoje replike pojedinačno i ekipno, nije

 bilo suvoparnog ili predosadnog iznošenja replika i same glume.


 Fino što su Zoran i Stanislava imali scene u Dubrovniku i prepirka

 između Marka i dubrovačkog kelnera kog glumio Nikola Car bila

 blago smešna.


 
  U ulozi kuma, briljirao je Danilo Bata Stojković, oduševio me

 enterijer stanova nekadašnjih supružnika i bio odličan odabir 

 muzike u vidu blagog džeza.



  Ocena 10

четвртак, 11. јул 2024.

Pola bi još uvek bila živa...

 




 Pola Jejts (1959-2000) je bila britanska televizijska voditeljka i

 pisac koja radila na dva televizijska projekta ,The Tube' i ,The 

 big breakfast' (u prvom projektu, gostovali su muzičari, u drugom

 razne ličnosti iz javnog života).


  Dokumentarno delo posvećeno njoj (nazvan po njenom imenu) je

 bio snimljen i prikazivan prošle godine. Da li isti uspeo malo 

 poboljšati sliku o njoj (u Britaniji zbog stvari van kamera među

 kojima su brak i jedna veza bila veoma omražena od

 strane medija i građana)?


 Ceo film https://www.youtube.com/watch?v=ff5NB2K2Zeg.


                                              


  Što se tiče posla, tu je stvarno bila ozbiljni profesionalac, umela

 sa svakom ličnošću da postavi prava pitanja i uspostave dobar,

 zajednički dijalog. Volela dosta da flertuje sa rok muzičarima,

 (bilo nekolicina gostiju koji su probali da je verbalno bockaju, ali im

 vraćala sa stilom). Druga emisija koju je vodila bila jedna od

 pionirskih na polju britanske i međunarodne

 televizije i za to treba dati samo pluseve.



  Privatna njena strana je bila specifična. Veoma 

 porodična žena van kamera (ne ona koja je duhom ograničena) i sa 

 jedinim mužem Bobom Geldofom bila potpuno in i veoma cenjena 

 širom Velike Britanije. A kad se kamere uključe, 

 postavljala otvoreno neobična

 pitanja na kojoj su većina gostiju rado odgovarala i sa lakoćom. 


                                                
                               Jedna od spontanijih njihovih slika,

                            meni lično simpatična


Čak i onaj Teri Vogan (famozni britanski 

 dugogodišnji komentator za Evroviziju) je cenio (iznenađenje broj 

 jedan). 



  Sagovornici su bili odlični u vidu Robija Vilijamsa (gostovao

 u njenoj emisiji), Sanande Maitreje (nekada Terens Trent D' Arbi)

 koji imao sa njom jednogodišnju aferu (iznenađenje broj dva).  

 Sanandu razumem zašto je kratko pričao o svom 

 odnosu sa Polom. Pričali su jedna kolumnistkinja (bila

 mi jedna od upečatljivih sagovornica), par kolega (jedan 

 od tih kolega eksluzivno pustio audio razgovore koje sa njom snimao 1998.), šminker i frizer. 



  Poslušajte pomno izjave i odgovore njene

 dugogodišnje i najbolje prijateljice Belinde Brevin (one su se

 upoznale kao studentkinje na Bristol univerzitetu). Belinda je bila

 jedna od retkih koja poznavala istinski Polu, ostala uz nju u 
 
 najgorim fazama života. U potpunosti poštujem Belindinu odluku
 
 da sačuva svoj privatni život.

                                              
                                              



  Međutim, slika britanskih medija o njoj se drastično ,pokvarila'

 nakon što je intervjuisala pevača grupe ,INXS' Majkla Hačinsa

 u svojoj krevetskoj emisiji ,The big breakfast' (a tad bila još uvek u 

 braku sa Geldofom 

 koji bio u žešćoj krizi, samo što javnost nije znala). Druga stvar što 

 javnost nije znala jeste da Pola već davno intervjuisala Majkla

 na Tjubu, kad god mogla išla na njegove koncerte (potpuno

 ludo, zar ne), imala njegovu fotografiju na frižideru svoje kuće i

 već davno htela biti sa njim.

                                            



 Moj stav oko njene veze sa Majklom jeste da je bila

 istinski srećna, ispunjena sa njim i jedna nameštaljka u njihovim

 privatnim životima (ticalo se Poline i Bobove borbe

 oko starateljstva nad njihovim ćerkama, gde jedna dadilja prijavila

 neke sumnjive predmete u kući) je baš bila grozna i nikom to ne bi poželela.


 Njihova jedina ćerka Tajger (puno ime joj Rajska Hirani Tajger Lili)

 živi mirnim životom u Londonu i ozbiljna tuga što su njeni roditelji prerano preminuli (Majkl preminuo 1997. u hotelskoj sobi).

 Samu Tajger razumem zašto nije bliska sa svojom australijskom

 porodicom (iako je jedno vreme živela tamo), a od Boba je dobro što je usvojio (prisvojila njegovo

 prezime) i barem malo očistiti svoju savest. Najbliža bila sa drugom 

 polusestrom Pičes (Breskva) kojoj posvetila album (na žalost, Pičes 

 preminula od predoziranja heroinom u 2014.).


                                                



                                               



                                                   
                      Fifi (najstarija skroz levo), Piksi (najmlađa od

                     Geldofovih, na sredini) i Pičes (skroz desno)

                     Tajger ispred Piksi
                                              


                                    



  Tadašnji ,novinari' osamdesetih i devedesetih su pisali užasne 

 naslove i članke o njoj (danas bi neki od tih naslova bili

 najverovatnije uklonjeni), žestoko je ucrnili bez osnova, isisavali i 

 godinama upropašćavali njen život.



  Da stvar bude još gora, čovek za koga je mislila da je njen otac

 (Džes Jejts). zapravo bio očuh.

 Majka je svesno krila to od ćerke, a Polin biološki otac

 bio takođe voditelj Hjui Grin (nije ga volela, niti sretala često) i to 

 saznala preko istih tih ološ ,novinara', dok je žalila za Majklom!


                                              
                                    Pravi otac (poznat kao ženskaroš,
                     sarkastičar i nikad nije znao za Polinu porodicu)


 
                                              
                            Ona je jako volela Džesa i mnogo joj
 teško pala vest da joj on zapravo očuh 



  Tuga mi bilo njeno samouništavanje kroz žestoko drogiranje

 (Majklova nesrećna smrt bila jedan od okidača), neko vreme bila 

 na rehabilitaciji i na žalost, sve to bilo uzaludno (preminula od

 od predoziranja heroinom, nalik svojoj drugoj ćerci Pičes i to

 na deseti Piksin rođendan).


                                              
                     Jedno od poslednjih pojavljivanja u 2000. godini,

                            istoj gde na žalost preminula


  Ona bi bila sigurno živa samo da je smogla snage duže ostati na

 rehabilitaciji, preselila na mirnije mesto i uporedo sa

 rehabilitacijom, išla kod psihoterapeuta. 


  Nadam se da će kroz ovaj težak, upečatljiv i snažno poseban

 dokumentarni film biti rehabilitovana od većine sunarodnih 

 građana (ti ,mediji' i ,novinari' su totalno nebitni u ovoj priči)
 
 koji su proglasili odvratnim imenima koje neću napisati. A da je

 ta Pola bila Pol, sve bi sa glatkoćom bilo oprošteno!




  Kapiram zašto nisu hteli pozvati njenu najstariju ćerku Fifi da

 govori u ovom dokumentarnom delu. A možda i jesu, nego sa

 razlogom nije želela.


  Pola zaslužuje da se više pamti kao novinarka zabave, umela

 pričati sa sagovornicima, direktnim i šarmatnim

 jezikom.

 
  Da je ona živa, mislim da bi veoma lako prihvatila društvene 

 mreže (pogotovo Instagram), imala svoj podkast,

 možda žirirala u ,Britanija ima talenta' i bila bi sigurno

 zabavna komentatorka za Evroviziju sa Grejamom Nortonom.


 Ocena 10