субота, 7. август 2021.

Velika reportaža o gruzijskim pastirima i obimnoj sezonskoj selidbi (avgust 2021.)



                                                   


 Prvo mi bilo čudno zašto je naša Nacionalna geografija stavila

 kao glavnu temu ovog broja gruzijske pastire koji obavljaju

 veliku sezonsku selidbu (od proleća počinje i vraćaju se u ranu 

 jesen), njihov način života, prolaske kroz planine i puteve.

 Što sam se udubila u ovu reportažu, postala mi sve zanimljivija,

 upoznala bolje Gruziju (delić nje) i treba ispoštovati ovakav način

 života.


 Završna reč našeg urednika N.G Igora Rila vezane za samu 

 naslovnu temu, odnose između  Gruzije i Srbije kroz istoriju su 

 bile nove i zabavne činjenice za mene. Ovde sam navela dve.


 1. Ime Džordžija (englesko Georgia) javlja se u srednjovekovnim 

 spisima na zapadu i u direktnoj je vezi sa Svetim Đorđem (on

 se smatra zaštitnikom Gruzije).


 2. Naziv države Gruzija koji mi koristimo dolazi iz aramejskog 

 jezika (taj jezik se govorio u 12. veku pre nove ere, danas spada 

 među ugrožene jezike) od reči gurz-an (znači zemlja vukova). 


 Ocena 10  

Нема коментара:

Постави коментар