петак, 6. март 2020.

Jadranovo pronalaženje životnog puta na kraju biva...




 Goran Vojnović je slovenački reditelj i scenarista, a po njegova

 dva dela su napravljeni filmovi. U većini svojih dela,

 bavi se problematikom uključivanja doseljenika sa juga u

 slovenačko društvo. 


                                              


 Jadran oseća malodušnost i veliku prazninu, misleći da ima

 potpuno prazan život. Paralelno ide njegovo pronalaženje

 životnog puta i istorija njegove porodice...



 Dramatične paralele između Jadrana i istorije njegove porodice

 su opisane dugačkim rečenicama, skoro u celoj knjizi ima

 malo razmaka između redova. Takav stil je imao Aleksandar

 Tišma https://kulturiska.blogspot.com/2018/03/tragedije-posleratnog-coveka.html i uspevala sam da ispratim tok.


 Nervirala me u početku Jadranova malodušnost i mislila sam

 da će na kraju živeti kao totalni vuk samotnjak sve do pozne

 starosti. Srećom, nije ispalo tako i kraj romana ima veliku i

 posebnu simboliku za Jadrana (smokva spada među moje omiljeno

 voće).


 Sam pisac Goran Vojnović opravdano kritikuje na indirektan 

 način svoje sunarodnike koji su omaložavali i vređali sve dođoše

 sa ovih prostora. Zbog čega je baš posađena smokva kod 

 Jadranovog dede sa majčine strane, otkrijte u izuzetno vrednom,

 savremenom romanu ovog veka.



 Ocena 10

Нема коментара:

Постави коментар