Fantastična verzija baleta ,Krcko Oraščić'
https://kulturiska.blogspot.com/2020/03/fantasticni-balet.html.
Petar Konjović (1883-1970) je bio naš kompozitor, reditelj, pisac,
teatrolog i po njemu se zove muzička škola u Beogradu.
Opera ,Koštana' je zasnovano po istoimenom delu Bore
Stankovića i premijera bila prošle godine (dirigent je Ana
Zorana Brajović). A Koštana se zvala drugačije u stvarnom životu
i ovo je njena priča https://srbin.info/kultura/prica-o-pravoj-kostani-sudbina-joj-je-bila-tragicnija-od-one-opisane-u-drami/.
Ovo je priča o devojci koja imala istinsku i nevinu dušu.
Na žalost, doživeće duševne tragedije...
Pre nego što iskažem svoj stav, evo par snimaka.
najbolja scena opere
Muzika je bila fantastična, grupne koreografije, kostimi.
Mina Gligorić kao Koštana emotivno izražajna u pravim merama,
arije izvela čisto i punim glasom.
Koštana jeste naslovna ličnost, ali ne i glavni dramski lik.
A potpuno glavni likovi su bili Mitke i Hadži Toma (oba operska
pevača su bila odlična).
Imam velike i ozbiljne dve zamerke (ista bi dobila desetku).
1. Zašto je Koštana imala svoj alter ego u vidu Olge Olćan?!
Njen lik mi ozbiljno bio višak (ona je bila odlična u Krcku
Oraščiću kao glavna arapska plesačica u II činu) i osećam da je
imala više trenutaka na sceni, nego Mina.
2. Način kako je odrađen epilog po mom mišljenju totalna
katastrofa. Koštanu su strpali u kavez, a u originalnoj verziji
otišla sa kočijom.
Ocena 9
Нема коментара:
Постави коментар