недеља, 5. април 2020.

Fantastično baletsko viđenje kraljice M




 Opersko dosadno viđenje Pepeljuge

 https://kulturiska.blogspot.com/2020/04/animirana-diznijeva-verzija-je-mnogo.html.


 Kraljica Margo je balet zasnovan po istorijskoj ličnosti

 Margareti de Valoa (1553-1615), koja bila francuska i

 navarska kraljica (Navara je španska pokrajina), istoimenom delu

 Aleksandra Dime oca i filmu (glavna glumica je Izabela Ađani).

 Za baletsku verziju, muziku komponovao Goran Bregović,

 dirigent Vesna Šouc, koreograf Krunislav Simić

 i premijera bila 2005. (verzija sa ovog posta je iz 2016.).


 Margo Valoa se udaje za Anrija, kralja Navare. Brak je 

 bio zbog političkih interesa i pomirenja rimokatolika i 

 protesanata. Ona je zapravo volela drugoga u vidu...

                                            Uvod (velike pohvale za

                                harfistkinju)


                                        Fantastičan ples




                                      Pojavljuje se Margo



                                          Pokušaj rastavljanja istinske

                                      ljubavi



 Za balet, mislila sam da će biti neka teško istorijsko umetnička

 dosada, kao i za muziku.


 Baletsko viđenje ovog dela je ispalo fantastično.

 Bregović kombinovao šarenoliku etno muziku (malo me

 nerviralo vokalno ,dobacivanje' u tri scene) sa raznih balkanskih

 krajeva i nije bilo dosadno viđenje srednjovekovne muzike.



 Mila Dragičević (Margo), Milan Rus (La Mol), Jovan Veselinović

(Anri od Navare) su bili fantastični nosioci svojih uloga (posebno

 me oduševila jedna od zajedničkih scena između Mile i 

 Milana).


 Za Margo/Margaretu i sve žene koje su morale biti političko/

 socijalni pioni žrtve se duboko saosećam, umetničko kritički

 prikaz svađa i uništenja dveju vera zbog toga ko će da bude

 glavni, umesto da se ujedine, budu tolerantni i prihvataju

 različitost. Da je bila operska varijanta (sreća što nije), ne verujem

 da bih odgledala do kraja. 

 Ocena 10         



                                                               


                                                                                                         
                                           




Нема коментара:

Постави коментар