Opersko dosadno viđenje Pepeljuge
https://kulturiska.blogspot.com/2020/04/animirana-diznijeva-verzija-je-mnogo.html.
Kraljica Margo je balet zasnovan po istorijskoj ličnosti
Margareti de Valoa (1553-1615), koja bila francuska i
navarska kraljica (Navara je španska pokrajina), istoimenom delu
Aleksandra Dime oca i filmu (glavna glumica je Izabela Ađani).
Za baletsku verziju, muziku komponovao Goran Bregović,
dirigent Vesna Šouc, koreograf Krunislav Simić
i premijera bila 2005. (verzija sa ovog posta je iz 2016.).
Margo Valoa se udaje za Anrija, kralja Navare. Brak je
bio zbog političkih interesa i pomirenja rimokatolika i
protesanata. Ona je zapravo volela drugoga u vidu...
harfistkinju)
ljubavi
Za balet, mislila sam da će biti neka teško istorijsko umetnička
dosada, kao i za muziku.
Baletsko viđenje ovog dela je ispalo fantastično.
Bregović kombinovao šarenoliku etno muziku (malo me
nerviralo vokalno ,dobacivanje' u tri scene) sa raznih balkanskih
krajeva i nije bilo dosadno viđenje srednjovekovne muzike.
Mila Dragičević (Margo), Milan Rus (La Mol), Jovan Veselinović
(Anri od Navare) su bili fantastični nosioci svojih uloga (posebno
me oduševila jedna od zajedničkih scena između Mile i
Milana).
Za Margo/Margaretu i sve žene koje su morale biti političko/
socijalni pioni žrtve se duboko saosećam, umetničko kritički
prikaz svađa i uništenja dveju vera zbog toga ko će da bude
glavni, umesto da se ujedine, budu tolerantni i prihvataju
različitost. Da je bila operska varijanta (sreća što nije), ne verujem
da bih odgledala do kraja.
Ocena 10
Нема коментара:
Постави коментар